Waarom offline marketing in 2016 onmisbaar is
    Datum
    30 november 2016
    Categorie
    Marketing

    Hoewel online marketing de afgelopen jaren flink terrein heeft gewonnen, is offline marketing (nog) niet weg te denken uit onze samenleving. Denk aan flyers bij online bestellingen, reclame op auto’s en gesponsorde podia op festivals. Maar ook het organiseren van workshops en evenementen is een belangrijke vorm van offline marketing. Wil je marketing optimaal inzetten, dan is het verbinden van offline met online marketing in geïntegreerde campagnes cruciaal.

    Online en offline marketing vullen elkaar aan

    Door zowel online als offline marketing in te zetten, vergroot je het bereik van jouw boodschap. Zo bereik je met het online verspreiden van een aftermovie mensen die niet op je (offline) evenement aanwezig waren. Daarnaast zijn er veel mensen die je online niet (bewust) bereikt door de grote hoeveelheid informatie op het World Wide Web, terwijl je deze mensen offline misschien wel kunt bereiken.

    De kracht van herhaling

    Als je wilt dat mensen een boodschap onthouden, moet je hem gemiddeld vaker dan drie keer herhalen. Op verschillende momenten en via verschillende kanalen. Het liefst zelfs de boodschap laten zien, horen én lezen zodat alle zintuigen aan het werk worden gezet. En dat is waar een geïntegreerde (online en offline) marketingcampagne om de hoek komt kijken.

    Online en offline aanwezigheid maakt je merk sterker

    Jouw merk is sterker als je op meerdere kanalen aanwezig bent. Hoewel consumenten hun aankopen steeds vaker online doen, is offline marketing nog steeds een belangrijke schakel. Zo blijkt uit onderzoek dat mensen producten, diensten of bedrijven vaak googlen die ze offline hebben leren kennen.

    Van online naar offline

    Steeds meer (online) webshops nemen het besluit om een fysieke winkel te openen. Zo kun je eind 2016 in een aantal grote steden terecht in Belsimpel-winkels. Een belangrijke verandering echter is het doel van de winkel. Waar fysieke winkels eerder vooral gericht waren op verkoop, is tegenwoordig service belangrijker. Via offline winkels is het makkelijker om de zintuigen van mensen te prikkelen, waardoor zij eerder overgaan tot (al dan niet online) aankoop. Bovendien geeft fysieke zichtbaarheid de klant vertrouwen.

    Kortom: je kunt jouw succes dus vergroten door offline en online marketing met elkaar te verbinden.

    Hulp nodig bij het combineren van offline en online marketing? Neem dan eens contact op met onze collega’s van Dock35 Marketing via info@dock35.nl.

    Bron: Dock35 Marketing

    Gerelateerde berichten

    Met deze 7 tips maakt u een effectieve printadvertentie

    Zet u printadvertenties in maar behaalt u niet de gewenste…

    Klanten werven via Facebook doet u op deze wijze

    Uw klanten weten u als geen ander te bereiken via uw…

    Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media. Lees hier meer over onze cookies en privacybeleid. Weigeren

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close