De invloed van Artificial Intelligence op online adverteren
    Datum
    28 april 2017
    Categorie
    Adverteren

    Komt er ooit nog een einde aan de veranderingen in offline en online adverteren? Het antwoord daarop is nee. Wordt er specifiek gekeken naar online adverteren, dan heeft Artificial Intelligence hier bijvoorbeeld al veel invloed. Zelflerende algoritmes, die onderdeel uitmaken van Artificial Intelligence, zijn onder andere in staat om intelligent te reageren op onverwachte situaties.

    Maar welke impact en invloed heeft dit eigenlijk voor u als adverteerder? Lange tijd merkt u al dat uw doelgroep op zoek is naar personalisatie. Onderzoek heeft tevens uitgewezen dat uw consument verlangt naar een persoonlijke advertentie-ervaring. Dit geldt overigens ook voor offline advertenties. Het liefst wilt u hier dus op inspelen.

    Maar is investeren in Artificial Intelligence wel lucratief? Als we naar de onderzoeksresultaten kijken wel. Maar liefst 71% van de respondenten geeft namelijk aan behoefte te hebben aan advertenties die aansluiten op interesses en winkelgedrag. Overigens is de kans twee keer zo groot dat er geklikt wordt op een onbekend merk als de advertentie toegespitst is op voorkeuren. Ziet u al kansen?

    Gerelateerde berichten

    Met deze 7 tips maakt u een effectieve printadvertentie

    Zet u printadvertenties in maar behaalt u niet de gewenste…

    Klanten werven via Facebook doet u op deze wijze

    Uw klanten weten u als geen ander te bereiken via uw…

    Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media. Lees hier meer over onze cookies en privacybeleid. Weigeren

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close