Interactiviteit in online tijdschriftadvertenties loont

    Een gegeven is dat papieren magazines vandaag de dag in veel gevallen digitaal één op één worden doorgeplaatst. Hetzelfde geldt voor de (print)advertenties. Dat laatste blijkt een gemiste kans. SWOCC onderzoek toont namelijk aan dat interactiviteit in advertenties binnen digitale tijdschriften loont.

    Ontwikkeling magazines

    Net als gedrukte tijdschriften zijn digitale tijdschriften een periodieke publicatie. Met de komst van tablets schoten de digitale tijdschriften als paddenstoelen uit de grond. Of nou ja tijdschriften, in het begin ging het veelal om een bladerbare PDF. Het resultaat van deze ontwikkeling is echter wel dat elk vooraanstaand printmerk beschikt over een digitale variant. Er zijn zelfs uitgevers die hun uitgaven in eerste instantie online publiceren. Blijkt de uitgave succesvol? Dan verschijnt het ook in print.

    Uit het onderzoek is de conclusie getrokken dat consumenten relatief weinig gebruik maken van interactieve elementen zoals social media buttons, hyperlinks, video’s of interactieve games. Het gaat om 11,1% van de onderzochte doelgroep. Een percentage dat overigens als indicatief moet worden gezien, omdat de gehanteerde steekproef (N=45) vrij laag was.

    Interactiviteit, wel of niet?

    De kans is groot dat u op basis van deze uitkomst niet overtuigd bent. Zo vraagt het toevoegen van interactiviteit aan een advertentie om een behoorlijke investering. Een investering die u terug wil verdienen. Echter is SWOCC van mening dat het toevoegen van interactiviteit wel loont. Want onlangs het lage gebruik, vinden consumenten het wel interessant als advertenties interactief zijn. Zo bleek tijdens het onderzoek dat de advertentie met het interactieve element als meer verrassend werd ervaren. Dat leidde vervolgens tot een positievere houding tegenover de advertentie en het merk.

    Al met al is het voor u interessant om te gaan experimenteren met het toevoegen van interactieve elementen. Want hoe gemakkelijk is het voor uw doelgroep om een product aan te schaffen door op een overlay button te klikken? En wat verleidt meer dan een video die het product in werking laat zien. Dat de doelgroep eerder tot aanschaf zal overgaan is een gegeven.

    Gerelateerde berichten

    Met deze 7 tips maakt u een effectieve printadvertentie

    Zet u printadvertenties in maar behaalt u niet de gewenste…

    Klanten werven via Facebook doet u op deze wijze

    Uw klanten weten u als geen ander te bereiken via uw…

    Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media. Lees hier meer over onze cookies en privacybeleid. Weigeren

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close