De drijvende kracht achter reclame en onze aankoopbeslissing: emoties!
    Datum
    14 september 2016
    Categorie
    Adverteren

    Een periode vol feestdagen komt er weer aan. U als adverteerder bent daar ongetwijfeld al enige tijd mee bezig. In deze periode zullen consumenten zich het volgende misschien wel eens onbewust afvragen. Want werd de aankoop nou eigenlijk bepaald door een advertentie die ze recent zagen? Dachten ze aan de boodschap die u met uw advertentie wilde overbrengen? Of werden ze gedreven door onzichtbare krachten? Kortom, kregen emoties de overhand?

    Emoties

    Dat emoties centraal staan in reclamecampagnes/advertenties is geen geheim. Ze bepalen onder andere de relatie die een consument heeft met een merk en/of bedrijf. Maar ze leiden ook tot onbewuste beslissingen. En ze spelen bij bewuste beslissingen een belangrijke rol. Oplossingsgericht denken is belangrijk. Zo kan het zijn dat u de effectiviteit misschien al meet op basis van herinnering, herkenning, koopintentie, afweging om te kopen etc. Deze statistieken zijn namelijk gemakkelijk te meten en te interpreteren. Maar ondanks dat zegt het weinig over de emotionele connectie die een reclame of advertentie maakt bij de consument.

    neuroscience-technieken

    Mede hierdoor hebben neuroscience-technieken bij pionierende adverteerders hun weg gevonden naar het pre-testen van campagnes en/of advertenties. Kort samengevat kunnen de opbrengsten van deze techniek indrukwekkend zijn. Een studie van honderd recente reclames van vijfentwintig merken liet bijvoorbeeld zien dat (in dit geval) reclames die bovengemiddeld scoorden in de neuroscience copy test, een verkoopstijging van 23% tot stand brachten.

    Hoewel deze meting geldt voor TV-advertenties, is het ook tussen de enorme hoeveelheid (print)advertenties belangrijk om u te onderscheiden met kwalitatief goede content. Zo kan er een advertentie met neuroscience metingen gedurende de hele levenscyclus effectief gemeten worden. Voor u als adverteerder zijn dergelijke technieken interessant om in de gaten te houden en/of te testen. Want hoe meer u weet over uw doelgroep, hoe specifieker u kunt adverteren waardoor u het gewenste resultaat behaalt.

    Bron: Adformatie

    Gerelateerde berichten

    Met deze 7 tips maakt u een effectieve printadvertentie

    Zet u printadvertenties in maar behaalt u niet de gewenste…

    Klanten werven via Facebook doet u op deze wijze

    Uw klanten weten u als geen ander te bereiken via uw…

    Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media. Lees hier meer over onze cookies en privacybeleid. Weigeren

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close