5 opvallendste verkiezingsinhakers
    Datum
    29 maart 2017
    Categorie
    Geen categorie

    Zijn inhakers bedoeld voor grote bedrijven? Zeker niet, bij inhakers draait het namelijk om creativiteit en niet om budget. Hoe kleiner het budget, hoe creatiever de uitkomst vaak is. Een goede inhaker zorgt voor meer sympathie, verhoogt de gunfactor en creëert verbondenheid. Dat er ook inhakers zijn bedacht voor de verkiezingen van 15 maart is dan ook geen verassing.

    In principe zijn inhakers een verlengstuk van uw marketingactiviteiten. Met de gemaakte uitingen haakt u namelijk in op actualiteiten die op dat moment spelen. Denk bijvoorbeeld aan de Nederlandse verkiezingen, feestdagen of jaarlijks terugkerende evenementen. Hoewel grote bedrijven wat betreft inhakers vaak een belangrijke rol op zich nemen, is het voor u als adverteerder ook interessant. Door een opvallende realtime inhaker komt u namelijk weer vluchtig onder de aandacht bij uw beoogde doelgroep. Overigens is timing essentieel. Indien u te vroeg of te laat bent zal er weinig tot geen interactie plaatsvinden. Natuurlijk kunt u inhakers ook van te voren bedenken, uitwerken en inplannen. Doe dit aan de hand van een contentkalender, dan bent u nooit te laat en altijd goed voorbereid. Om u een goed beeld te geven welke inhakers er tijdens de verkiezingen van 2017 succesvol waren, hebben we de vijf opvallendste op een rij gezet.

    1. KLM


    KLM haakt in met een speciale aanbieding voor zwevende kiezers.

    2. Netflix – House of Cards


    Dat het nieuwe seizoen van House of Cards van start gaat is menig kiezer niet ontgaan. Netflix heeft namelijk slim gebruik gemaakt van de verkiezingen om het nieuwe seizoen te promoten. Zo is er video, social media en print ingezet.

    3. Bolletje


    Hoewel de verkiezingsbus steeds voller raakt, raken de bussen bij Bolletje steeds leger.

    4. Stabilo


    Denken we aan het invullen van het stembiljet, dan is het rode potlood ontzettend herkenbaar. Met hun inhaker weet Stabilo daarom ook de aandacht op zich te vestigen.

    5. RTL Temptation Island


    Met Temptation Island gaat RTL nog een stapje verder. Met een aangepaste intro van het programma probeert de televisiezender de kiezer te verleiden om tóch naar de stembus te gaan.

    Gerelateerde berichten

    Met deze 7 tips maakt u een effectieve printadvertentie

    Zet u printadvertenties in maar behaalt u niet de gewenste…

    Klanten werven via Facebook doet u op deze wijze

    Uw klanten weten u als geen ander te bereiken via uw…

    Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media. Lees hier meer over onze cookies en privacybeleid. Weigeren

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close