4 drukwerktoevoegingen die uw advertentie op laten vallen
    Datum
    3 september 2017
    Categorie
    Adverteren

    Berichten over trends in advertising zijn niet aan te slepen. Opvallend is dat deze trendartikelen voornamelijk gaan over (tendens)cijfers uit de markt. Denk bijvoorbeeld aan de afname van het aantal printadvertenties, de stijging van het online aandeel etc. Maar buiten dat zijn er natuurlijk nog meer trends.

    Trends die dichter bij het medium liggen, trends die minder aandacht krijgen. Want hoewel uw advertenties in een magazine of catalogus worden geplaatst besteedt u wellicht geen aandacht aan de uiteindelijke verschijningsvorm. Waarom zou u ook, het wordt toch gewoon op papier gedrukt?

    Dat is een misvatting. Dit is namelijk allang niet meer het geval. Ook de druktechniek blijft zich doorontwikkelen. Zo zijn de mogelijkheden eindeloos. Vandaar dat we wat unieke drukuitingen voor u op een rij hebben gezet.

    1. Augmented Reality

    Augmented Reality en advertenties, een directe match ziet u misschien niet meteen, maar deze is er wel. Augmented reality (toegevoegde realiteit) brengt de virtuele en de echte wereld bij elkaar. Het is een techniek waarbij met de computer gemaakte beelden worden toegevoegd aan echte beelden. Deze techniek wordt toegepast bij bepaalde apps voor smartphones en tablets. Hierdoor zijn de mogelijkheden om advertenties op deze manier iets extraís mee te geven eindeloos.

    2. Geurvlak

    U werkt hard om uw advertenties een bepaalde look & feel mee te geven. Mede-adverteerders doen dit ook waardoor opvallen lastiger wordt. Een druktechniek als het toevoegen van een geurvlak kan u daarom helpen om uw advertentie te versterken. De geur komt vrij wanneer er overheen wordt gewreven. Naast een aantal standaardgeuren (zoals rozengeur), is het mogelijk om een eigen geur samen te stellen.

    3. Spot UV-lak

    Opvallen in het advertentiegeweld? Maak dan gebruik van Spot UV-lak. Deze druktechniek geeft uw advertentie niet alleen glans, maar het laat ook bepaalde elementen, zoals een aanbieding, uit uw advertentie springen. Daarbij krijgt uw advertentie een glamoreuze uitstraling wat gegarandeerd zorgt voor een wow-effect.

    4. Thermische inkt

    De lezer nieuwsgierig maken en betrekken dat is het doel van uw advertentie. Het toepassen van thermische inkt is hiervoor bij uitstek geschikt. Door het deel te maken van uw advertentie betrekt u de lezer actief. Tevens creëert u een belevenis die niet snel wordt vergeten. Hoe het werkt: drukwerk voorzien van thermische inkt laat na een temperatuurwisseling (door het in de koelkast te leggen of er hard overheen te wrijven) pas tekst of beeld zien.

    Gerelateerde berichten

    Met deze 7 tips maakt u een effectieve printadvertentie

    Zet u printadvertenties in maar behaalt u niet de gewenste…

    Klanten werven via Facebook doet u op deze wijze

    Uw klanten weten u als geen ander te bereiken via uw…

    Om uw bezoek aan onze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken zetten we cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) in. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media. Lees hier meer over onze cookies en privacybeleid. Weigeren

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close